Bültmann & Gerriets
An economic analysis of the Motivation Crowding-out Theory
von Eva Rosenkranz
Verlag: GRIN Verlag
Hardcover
ISBN: 978-3-638-71004-6
Auflage: 4. Auflage
Erschienen am 07.08.2007
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 4 mm [T]
Gewicht: 84 Gramm
Umfang: 48 Seiten

Preis: 27,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. Mai.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

27,95 €
merken
zum E-Book (EPUB) 18,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Bachelor Thesis from the year 2005 in the subject Business economics - General, grade: 1.3, Otto-von-Guericke-University Magdeburg, language: English, abstract: This paper is concerned with an economic analysis of Frey¿s Motivation Crowding-Out Theory, which states that monetary rewards crowd-out intrinsic motivation. Crowding-out effects, conditions as well as implications for economics will be examined in detail by analyzing the highly controversial psychological and economic, mainly human resource, literature. Throughout the paper, the question whether crowding-out effects are of relevance to classical economic theory will be looked at from different point of views. Finally, a conclusion suggests that at this state of information an integration of the concept of crowding-out is not recommendable.


andere Formate