Bültmann & Gerriets
Pride Month mit der Autorin Anne Herzel und "Verlorene Städte"
18.06.2025 um 19:00 Uhr
Digital Textualities and Spaces in ELT: An Introduction
von Theresa Summer, Ralf Gießler
Verlag: Narr Dr. Gunter Kontaktdaten
Reihe: Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik Nr. 14
Taschenbuch
ISBN: 978-3-381-12121-2
Erschienen am 03.03.2025
Sprache: Englisch
Format: 219 mm [H] x 150 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 370 Gramm
Umfang: 226 Seiten

Preis: 78,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 29. Mai in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The digital world opens up a vast number of spaces such as immersive virtual reality, digital book corners, and discourses marked by hashtags. Their potential for opening up new pathways for learning and teaching is yet to be explored. In this volume, we argue that digital spaces and textualities should play a more central role in English language education, as their multimodality and interactivity opens up manifold opportunities for engaging with different levels of meaning within the target language. Digital spaces can be considered as digital contact zones where individual readers and writers communicate, negotiate experiences, and form collective identities. The specific textualities provide opportunities for competence development in various areas. This volume presents theoretical and conceptual perspectives as well as case studies on digital spaces and textualities while discussing practical implications for English language education.



Theresa Summer ist Jr.-Professorin für Fachdidaktik Englisch an der Universität Bamberg. Ihre Forschungsinteressen umfassen Perspektiven von Lernenden auf den Englischunterricht, kritische Fremdsprachendidaktik, Popkultur, Grammatikunterricht, Globales Lernen und digitale Technologien. Sie ist Mitherausgeberin zahlreicher Sammelbände sowie der Zeitschrift Englisch 5-10 und im Rahmen des DiSo-SGW Projektes Teil des Kompetenzverbundes lernen:digital (BMBF).
Ralf Gießler ist Akademischer Oberrat für Fachdidaktik Englisch an der Bergischen Universität Wuppertal. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Sprach- und Mediendidaktik und umfassen u.a. Arbeiten zum digitalen Feedback beim fremdsprachlichen Schreiben sowie zur Wortschatzdidaktik und Professionsforschung



Acknowledgements
Introduction
Ralf Gießler & Theresa Summer
Introducing Digital Textualities and Spaces for ELT
A. Examples of Digital Textualities and Spaces
Christian Ludwig & Michaela Sambanis
TikTok for Book Lovers? - Bookfluencing in English Language Teaching
Ralf Gießler & Daniel Becker
Opening Up Digital Spaces: Towards a Progression of Hashtags as Small Texts in the EFL Classroom
Engelbert Thaler
Music Videos Revisited
Sean Holt
Exploring the Possibilities of Hypertext Fiction for English Language Education
Isabelle Sophie Thaler & Benedikt Meininger
The Digital Poetry Escape Room: Sparking Pupils' Motivation for Poetry through a Competicooperative Environment
Theresa Summer, Valentin Werner, Regina Grund, Manfred Krug
A Survey on Songs in ELT among Pre-Service Teachers in Germany: Experiences, Attitudes, and Future Potential
B. Teacher Education
Maria Eisenmann & Jeanine Steinbock
Promoting Global Citizenship Education among Pre-Service English Teachers: Immersive Anti-Bias Training through Social Virtual Reality
Claudia Schnellbögl, Michelle Zirkel, Anna Bösendörfer, Theresa Summer
Foreign Language Teachers' Perspectives on Global Education, Digital Media, and Extended Reality
Theresa Summer, Maria Eisenmann, Andreas Grünewald
Teacher Training Courses for Integrating AI and VR into Foreign Language Education
Editors and Contributors


andere Formate
weitere Titel der Reihe